کد مطلب:321158 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:262

گفتار پیغمبر اسلام درباره حضرت حجت
1- انس ابن مالك می گوید پیغمبر اكرم فرمودند كه ما فرزندان عبدالمطلب سرور اهل بهشت هستیم من و حمزه و علی ص و
جعفر و حسن و حسین و مهدی.

2- ترمزی اهلی می نویسد. كه پیغمبر فرمودند (دنیا تمام نمی شود تا از اهل بیت من كسی سلطنت نماید كه نامش با نام من یكسان شود.

3- انس بن مالك در كتاب سنن صفحه 269 جلد دوم می نویسد كه پیغمبر فرمودند. (مطالبی كه در بالا ذكر شده.) مأخذش این است (این شخص رئیس فرقه مالكی است و شیعه نیست).

4- ابی داود در كتاب صحیح صفحه 28 جلد دوم می نویسد پیغمبر اسلام فرمودند. مهدی از اهل بیت من باید قیام كند كه نامش با نام من یكسان است تا دنیا تمام شود.

5- احمد بن حنبل می نویسد رسول اكرم ص مژده داد كه از امت من قیام می كند شخصی در روزی كه مردم اختلافات و لغزشها داشته باشند و زمین را پر از عدل و داد می كند.

6- اباذر غفاری می گوید كه فرمودند از پیغمبر خدا شنیدم كه (اهل بیت مرا هر كس دوست دارد آنگاه به علی علیه السلام توجه فرمودند و به حسین (ص) و گفتند علی و این برادرم
بهترین اوصیاست و به زودی خارج می فرماید خدای تعالی از سلب حسین (ع) ائمه دین را و (مهدی) از ماست.

7- حافظ ابونعیم از ابوسعید خدری روایت می كند كه رسول اكرم فرمودند خروج می كند مردی از اهلبیت من كه عمل می كند به سنت من و خداوند به سبب او بركات از آسمان نازل می نماید و زمین را پر از عدل می نماید و باز از همان روایت می نماید كه پیغمبر فرمودند از ماست كسی كه عیسی بن مریم پشت سر او نماز می كند.

8- حافظ ابونعیم در جای دیگر از عبدالله بن عمر روایت نمود كه پیغمبر فرمودند (مهدی) خروج می كند در حالی كه بالای سرش ابری قرار دارد كه از میان ابر ندا می كند (این است خلیفه خداوند به او تابع شوید). البته در روایات انجیل و كتابهای زرتشتی اشاره به چنین كسی شده كه از بالای ابرها سوار برابر خواهد آمد و ندا به مردم می كند و لغات كلمات آنها نیز دلالت بر ظهور حضرت صاحب الزمان می نماید.